gdesigner.co.il

עיצוב לוגו - הפנים של כל חברה

מאמר נכתב על ידי MOONART



כמו שפנים מוכרת את האדם, כך הלוגו מוכר את המוצר, כשהוא חזק המוצר חזק, הציבור מזדהה איתו באופן טוטאלי


אומרים שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני , אם נשאיל משפט זה אל עולם הפרסום אזי שאין הזדמנות שנייה לחברה שיש לוגו לא נעים.

במילים אחרות, הדבר הראשון שאנחנו מוכרים הוא את הלוגו שלנו, הוא הפנים והלב של העסק גם אם המהות נמצאת במוצר ובשירות שאנו מוכרים, מכאן החשיבות של עיצוב לוגו.
 
בספר NO LOGO  של נעמי קליין היא מתארת (ומבקרת) את ההזדהות העמוקה של הצרכנים עם החברות והמוצרים, הזדהות שבאה לידי ביטוי באמצעות הזדהות כמעט מוחלטת של הצרכן עם הלוגו של החברה.

לעיתים זה מגיע עד כדי כך שתחום מסוים, פנים מסוימות, ואפילו מדינה מסוימת מזוהים עם חברה מסוימת כתוצאה מהזיהוי העמוק שחש הצרכן עם הלוגו של אותה חברה.

אפשר לראות את זה בזיהוי הלוגו של מקדולנדס כמייצג את הערכים של ארה"ב, בזיהוי של הצרכן הלוגו של מיקרוסופט, אפל וגוגל עם ערכים של טכנולוגיה מתקדמת ואם נלך לביצה שלנו, זיהוי של הצרכן את הלוגו של קשת עם עולם הזוהר הטלוויזיוני.
 

כיצד אומדים הצלחה של לוגו
 עיצוב לוגו
קל מאוד לאמוד מתי לוגו הוא מצליח ומתי לא. כאשר מציגים לצרכן לוגו ושואלים אותו האם הוא מזהה אותו ומה הוא חושב עליו.

במקרה הגרוע ביותר, הצרכן כלל לא מכיר את הלוגו או שהוא איננו עושה לו דבר. זה אומר שאין לו שום תחושת הזדהות עם החברה והיא לא פעילה מספיק בשוק.

במקרה גרוע, הלוגו מוכר לצרכן אך תחושותיו כלפי החברה שעומדת מאחוריו הן שליליות. למשל בנקים, חברות סלולר וכדומה. זה אומר שלחברה יש משקל בשוק וכל מה שעליה לעשות זה לשפר את התנהלותה.

במקרה הטוב, הצרכן מכיר ומזדהה עם הלוגו, כי היא מבטאת איכות, הצלחה, זוהר, יופי כל מה שהצרכן רוצה להיות מזוהה איתו.
 

איך קשור עיצוב לוגו לאופן בו הלוגו נתפס בציבור?
 
חשוב להבהיר, המהות של חברה איננה בלוגו, המהות שלה היא בשירות שהיא מעניקה ובמוצרים שהיא מייצרת ומשווקת. אך לוגו הוא זה שמופיע בפרונט של החברה, הוא זה שמעורר את כל התחושות הטובות והרעות כלפיה. כי אותו העין קולטת כל הזמן.

בניית לוגו הוא חלק משלל התחומים שעוסקים בהם מעצבים גרפיים. בעבר היתה גישה שאמרה שברגע שיצרת לוגו לחברה, זהו אתה לא יכול להחליף. כיום גישה זו השתנתה וחברות מחליפות לוגואים אחת לכמה שנים, במסגרת רענון, מיתוג מחדש, ניסיון להציג פנים צעירות יותר של החברה.

זו אחת הדרכים בהם עיצוב לוגו משפיע על האופן שבו הוא נתפס בחברה. הציבור אומנם יודע ששינוי לוגו לא משנה את התנהלות החברה (לטוב או לרע), אך הלוגו הישן נשכח ועולה לוגו חדש שבא לבשר, אנחנו כאן להשתנות, אנחנו כאן להציג פנים חדשות.
 

עיצוב לוגו צעיר ורענן
 
מעצבים גרפיים יטענו שעבודת עיצוב לוגו צריכה לבטא את אופי החברה. הלוגו מוכר את החברה ומכאן שהוא צריך להציג את רעיונות החברה. לכן כאשר אנו פונים אל מעצב גרפי לשם עיצוב לוגו, כדי שנחשוב כיצד אנו רוצים למכור את החברה.

סביר להניח שמשרד עורכי דין לא יציג לוגו צבעוני ומקושקש בנוסח אומנות פוסט מודרנית, אלא לוגו מיושב, צבעים כהים, סימטרי, שמרני שלא נגיד מרובע.

לעומת זאת כאשר חברות אגד או שטראוס משנות לוגו, היא מכניסה בו עוד צבעים, משנה את הצורה שלו מעט, הופכת אותו להרבה יותר חי ונעים לעין. זאת למרות שגם הלוגו הקודם שלה היה מספיק חי, אך הוא היה מתאים לתקופתו ובמסגרת מיתוג מחדש של החברה כולה יש להצעיר גם אותו.

חשוב לציין לסיכום, שיש חברות שאינן מבקשות עיצוב לוגו מחדש, מאחר והן כל כך חזקות שהלוגו שלהן הוא הסמל המסחרי שלהן תרתי משמע, למשל מקדולנדס או קוקה קולה.



13/08/2012    המאמר עודכן בתאריך 13/08/2010    gdesigner.co.il
פורום עיצוב גרפי

לפניך בעלי מקצוע מומלצים בתחום עיצוב לוגו

MOONART
בסטודיו MOONART אשמח להעניק לכם את השירותים הבאים: עיצוב גרפי – מוצרי תדמית, מיתוג, לוגו, מודעות, עלונים חוברות וקטלוגים, שלטי פרסום. ספרים – סיפורי חיים, ספרים אישיים, ספרי שורשים, ספרי הנצחה, ספרי הוקרה, ספרי..

אביבים 6 חולון


חייג: 072-3302291
MOONART
לרשימת כל בעלי המקצוע בתחום עיצוב לוגו

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר gdesigner.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2019 gdesigner.co.il כל הזכויות שמורות
אתר גרפיקאים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום עיצוב גרפי
דברו איתנו לעיצוב לוגו חדש או שידרוג הקיים
אנחנו עובדים עם גרפיקאים מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!