gdesigner.co.il

גרפיקאים - מקורס אנימציה לטקס האוסקר



עוד לפני עידן המחשב האנימציה היתה אחד התחומים המפותחים בעולם הקולנוע והפרסום, אפשר לתאר מה המחשב עשה לו
 

ב-1986 התרחשה אחת המהפכות הגדולות בעולם הגרפיקה, היה זה סטיב ג'ובס, האיש שהביא לעולם את המקינטוש , רכש את חטיבת הגרפיקה של חברת הסרטים של ג'ורג' לוקאס והקים את חברת פיקסר. לימים הפכה החברה לסטודיו האנימציה הגדול והחשוב בעולם

ג'ובס כדרכו הוכיח שהוא יודע מה הצרכן רוצה והוא נתן לו את זה ברמה הגבוהה ביותר. אך לא פיקסר היא הסיפור וגם לא שורה של סרטים שהוציא הסטודיו אלא העובדה שלמרות שאנימציה נתפסה במהלך השנים כאומנות לילדים, הרי שכיום גרפיקאים רבים משתמשים בה לצורך העברת מסרים, הן בפרסומות, תערוכות, תוכנות, תוכניות ועוד, גם עבור מבוגרים
אנימציה

כוחה של האנימציה

בטרם נסביר את חשיבות האנימציה, יש לציין שתי נקודות משמעותיות.

הראשונה, ספק רב אם האנימציה היתה כה משמעותית בעולם הגרפי אלמלא ההתפתחות של המחשב. העובדה שניתן להציג אנימציה בסרטונים קצרים במחשב (דבר שבא לידי ביטוי כיום באמצעות סרטונים ביו-טיוב, לא רק לשם פרסומת אלא גם לשם העברת מסרים פוליטיים וחברתיים), מצגות, וידיאו קליפים ועוד.

אומנם אנימציה היתה עוד לפני אולפני פיקסר קמו או בטרם  סטודיו לעיצוב החלו להשתמש בטכניקה ממוחשבת, אך אין ספק ששימוש בשלל תוכנות האנימציה ושילוב אלמנטים חזותיים ממוחשבים אחרים, תרמו לתחום לצמוח יותר.

שנית, לתחום זה אומנם יתרונות רבים, אך מעבר לעובדה שהוא דורש התמקצעות בתחום, בעיקר בכל הקשור לנושא של תוכנות אנימציה, הרי שיש לו חסרון אחד גדול. מדובר בתחום שלא יכול לבוא ידי ביטוי בכל מסגרת פרסומית, ולפיכך גם נדרשות פלטפורמות פרסומיות מתאימות, קולנוע, טלוויזיה, מחשב.

החשיבות של שילוב אינמציה באמצעי שיווק שונים, נובעת לא רק מעצם ההתפתחות של התחום וההליכה של השווקים לכיון זה, אלא בעיקר בעובדה שניתן לשלב ביצירה דרך אנימציה אלמנטים שונים כולל אנושיים, ויש אפשרות להעביר את המסר במספר ממדים.

קח למשל מצאנו פרסומות של נייקי בהם כיכבו מייקל ג'ורדן הצעיר ומייקל ג'ורדן המבוגר, או פרסומות של מאסטר כארד בהם כיכב ג'רי סיינפלד עם סופרמן, גם בישראל מצאנו שילוב שכזה, בשיר זה לא עוד געגוע, בו אריק איינשטין הצעיר מככב לצידו של אריק איינשטין המבוגר.

יהיו שיראו בכך קוריוז בלבד, אך המסר שעובר באמצעות שימוש בדמות אינמציה ודמות אנושית, הוא חזק יותר ולו מהסיבה שהוא פונה לקהלים רחבים יותר.


גישות אנימציה

אנמציה דו ממדית – מדובר על הנפשה של שתי שכבות, אלו על אלו ובכך יוצרים גרפיקאים דמויות עם שני ממדים. רוב הסרטים והפרסומות בנויים כך.

אנימציה תלת ממדית – כאן מדובר על שימוש במרחב באופן תלת ממדי, כך שנוצרת תמונה באמצעות פרמטרים שונים כגון תאורה, זווית צילום ועוד. במקרה כזה העבודה נעשית באמצעות שורה של מחשבים שעובדים בו זמנית על הדמות
 

מה צריך לעשות כדי להיות אנימטור?

מן הסתם לא כל גרפיקאי הוא אנימטור ומעטים מהם פונים אל קריירת הקולנוע בתחום. אומנם ההצלחה של ואלס עם באשיר בישראל הקפיצה במובן מסוים את הענף, אך עדיין מדובר על שוק קטן בישראל ולכן גם לא נמצא הרבה סטודיו לעיצוב שמתעסקים באנימציה ממוחשבת שלא לצורכי פרסום.

התוכנות העיקריות בהן משתמשים בתחום הן תוכנות פלאש, פרמייר, אפטר אפקטס וכן תוכנות פוטושופ. תוכנות אלו יחד תוכנות אנימציה ומחשבים שמיועדים לעבודה גרפית מאפשרים לגרפיקאים להוציא מידיהם עבודות אנימציה ייחודיות.


בישראל יש מספר מוסדות בהם לומדים אנימציה, בין היתר בית ספר חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה, המכללה הישראלית לאנימציה, מכללת אנימאיה, וקמרה אובסקורה שמתמחות בכך




 



27/12/2013    המאמר עודכן בתאריך 27/12/2011    gdesigner.co.il
פורום עיצוב גרפי

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר gdesigner.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2018 gdesigner.co.il כל הזכויות שמורות
אתר גרפיקאים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום עיצוב גרפי
מחפשים גרפיקאי/ת מומלצת? בואו דברו איתנו
אנחנו עובדים עם גרפיקאים מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!