gdesigner.co.il

עיצוב באנרים - הפרסומות של שנות ה-2000



השנה היא 1994, האינטרנט עדיין בחיתוליו.  הבאנר הפרסומי מופיע בחודש אוקטובר, כאשר חברת AT&T  עושה היסטוריה ומפרסמת את הבאנר הפרסומי הראשון, שעוצב על ידי מעצבים גראפיים ושינתה את כללי המשחק

 עיצוב באנר

דפי האינטרנט של ימינו וודאי היו נראים משעממים ואפורים, אלמלא הבאנרים הפרסומיים, אשר כל מסע פרסום מתחיל בהם.
 
המעצבים של חברת AT&T, שעיצבו את הבאנר ההיסטורי ההוא, ודאי לא דמינו לעצמם שהם מחוללים מהפכה בתחום העיצוב ולבטח קיבלו סכום שונה לגמרי מזה שמקבלים מעצבים גראפיים היום על עיצוב באנרים.  
 
בעוד שפעם באנר היה נחלתם של חברות גדולות, שלהן היה ההון לשלם על עיצובו, היום ניתן למצוא בשוק גרפיקאים שיעצבו באנר מתאים גם ב-300 ₪ בלבד.

הכל תלוי, כמובן, באיכות שאתם רוצים לקבל, מאחר שהסכום יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים ויותר.
 


עיצוב באנרים- היו ממוקדים
 
הבאנר הראשון ההוא, היה באנר סטטי, בלי אנימציות, בלי פלאש. רקע שחור, קצת טקסט וזה הספיק. מאז, חלפו הרבה מים בנהר, עולם העיצוב התפתח, נוספו טכניקות חדשות, כדוגמת פלאש ואנימציות  והכל הפך להיות הרבה יותר מבלבל.
 
הצעד שיקבע אם הבאנר שלכם יועד לכישלון או להצלחה הינו קביעת המטרה. באנר פרסומי, כפי שנקרא באנר שמטרתו למכור, יעוצב כך שיציג את המוצר או השירות המסופק. למשל, חברת קיקה, מפרסמת בכל באנר משפט שונה המתאר את המוצרים.

באנר ליד, לעומת זה מיועד להביא פניות של גולשים, יכיל את תיאור המוצר ומתנה כלשהי, כדוגמת הבאנרים של דנונה אקטיביה.
 
גם בבחירת האתרים שבהם יתפרסם הבאנר חשוב המיקוד, מאחר ולא כל האתרים מתאימים לכל מוצר או שירות, הכל תלוי בקהל היעד.

באנר של מעדן כדוגמת דנונה, יכול להיות בשלל אתרים, מאחר וקהל היעד שלה הוא רחב, לעומת חברות הייטק שמפרסמות באתרים אחרים שממוקדים לתחום עיסוקן. ניתן לראות כדוגמה את הקמפין של חברת אסם עם הביסלי, שפונה בעיקר לנוער.
 
אפילו בין עונות השנה יהיו הבדלים בעיצוב הבאנרים. קוקה קולה למשל, עורכת אירועי קיץ ולכן הבאנרים שלה בהתאם. בחורף היא כמעט ולא מפרסמת, או שמשקיעה בפרסום בטלוויזיה.
 

מעצבים גראפיים- לדעת לבחור
 
עליית האינטרנט ואפשרויות הפרסום הרבות הגלומות בו, גרמה, במקביל, לפריחה בתחום העיצוב הגראפי. מסימני הפריחה ניתן לראות בתי ספר רבים, המלמדים מידי שנה אלפי תלמידים שרובם מנסים להשתלב בשוק, כשכירים או עצמאיים.
 
במקביל לבוגרים הטריים, ישנם מעצבים גרפיים מקצוענים. הם אותם מעצבים שנמצאים בשוק שנים רבות ויודעים ליצור תחת ידיהם את הבאנרים הטובים ביותר.
 
מבחן תיק העבודות הוא חשוב ביותר. חפשו את התיק המגוון ביותר, הסתכלו על הצבעים, על הצורות השונות, על המקוריות או העדר המקוריות, הסתכלו על הטכניקות השונות ובדקו עד כמה הבאנר מתאים למטרה שלשמה נועד וחפשו את הסגנון שיתאים לכם ויעשה לכם חשק לעבוד עם המעצב.   


לאחר שכל השאלות באו על פתרונן, הסתכלתם על מספר תיקי עבודות, זה הזמן להחליט על המעצב הגראפי שאיתו תעבדו.
כשאתם באים להחליט, קחו בחשבון שלפעמים למעצבים צעירים יש את התעוזה שחסרה למעצבים הוותיקים, שהתרגלו לסגנון עבודה מסוים, שעכשיו כבר קשה להם לשנות אותו






08/09/2013    המאמר עודכן בתאריך 08/09/2011    gdesigner.co.il
פורום עיצוב גרפי

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר gdesigner.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2019 gdesigner.co.il כל הזכויות שמורות
אתר גרפיקאים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום עיצוב גרפי
מחפשים גרפיקאי/ת מומלצת? בואו דברו איתנו
אנחנו עובדים עם גרפיקאים מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!