gdesigner.co.il

עיצוב מוצר - כיצד מוצר מנצח בזכות העיצוב שלו



המאבק על כיסו של הצרכן מתחיל בעיצוב של האריזה והמוצר. חברות יודעות היום, שמוצר טוב לא מספיק כדי לגרום לצרכן לרכוש אותו. הוא מחפש הרבה יותר והם יתנו לו את זה

גרפיקאים
בימים בהם עולם הפרסום והשיווק נלחם על כל לקוח פוטנציאלי בשיניים, והמלחמה על מקוריות מובילה לשיאים חדשים, נע עולם הפרסום ממלחמה על סלוגנים בלבד, למלחמה על אריזות ומוצרים. שם הכל מתחיל. עיצוב מוצר או עיצוב אריזה הם ענפים המשתייכים לעיצוב גרפי, ונוצרו מתוך עיצוב תעשייתי. עיצוב זה מבוסס על עקרונות שמזכירים במהותם את החשיבה של עיצוב גרפי לסלוגן, עם דגשים על פרטים מעט שונים בראייה שיווקית.

במאמר זה נבחן היבטים אלו ונציג מספר דוגמאות לעיצובים מוצלחים של אריזה ומוצר.


למה עיצוב אריזה הוא כל כך משמעותי לשיווק?

כמו ביחסים בינאישיים, כך גם ביחסים עם מוצרים, הרושם הראשוני הוא הקובע. הצרכן מתייחס היום לא רק למוצר או לסיסמאות שמוכרות אותו, אל
א הוא מתייחס גם לאריזה ולעיצוב של המוצר.  מוצר שנמכר באריזה מרשימה ומהודרת, מעניקה לו ניחוחות אחרים מאשר אריזה פשוטה וחסרת מקוריות. רצוי שעל האריזה יהיו גם לוגו, סלוגן, תמונה ואלמנטים גרפיים שונים שיעשירו את אותה.

המדד לעיצוב אריזות מוצלחות הוא, אריזות שגורמות לעלייה בקו המכירות. כך למשל היה עם מילקי באריזתו החדשה, כך גם היה שוקולד פרה שהשתנה ועבר מתיחת פנים.
כאן אנחנו מגיעים לנקודה מעניינת, לא מעט מותגים ישנים, כמו שוקולד פרה של עלית, עוברים מתיחת פנים הן באמצעות
עיצוב מוצר והן באמצעות עיצוב אריזה , כמו כן בעיצוב הלוגו של החברה.

בשנים האחרונות זכינו לראות שינויים חברות כגון עלית, שטראוס, תנובה, בנק בינלאומי, רשות הדואר, בזק, פלאפון, סלקום וחברות רבות מבצעות מהפך, הן של מוצרים והן במסגרת עיצוב לוגו חדש. הרעיון שעומד מאחורי השינוי הוא פשוט, להתאים את המוצר, האריזה והלוגו לתרבות של ימנו. לעיתים ישנו שילוב מעניין של התאמת המוצר והאריזה לתרבות של ימנו בלי למחוק את המשמעות של המותג מבחינת הזיכרון שלו לקהל הצרכנים.

למשל, תנובה עיצבו מחדש את בקבוקי החלב שלהם, כך שהם יתאימו להיום אך יזכירו לכולם את תנובה של פעם, זו שגורמת לנו להרגיש תחושה של בית, כמו פעם. ישנן סיבות נוספות בגינן חברות בוחרות לעצב מוצרים ואריזות מחדש. אם נחזור רגע לתנובה או לסלקום, הרי שאחרי פרשות לא נעימות (פרשת הסיליקון של תנובה ופרשת הניתוקים של סלקום), החברות נדרשו לעבור מיתוג מחדש. אז הוחלט לבצע שינוי הן בלוגו החברה והן במוצרי החברה. הרעיון הוא להפריד בין תנובה "הישנה" זו שעלתה לכותרות בנסיבות לא נעימות, לזו שכעת עולה על המדפים, ברוח חדשה לגמרי.

סיבה נוספת עבור
עיצוב אריזה מחדש היא נוחות הצרכנים. אחת הדוגמאות לכך הם בקבוקי טוברוג. שעוצבו כך שאין צורך להשתמש בפותחן כדי לפתוח אותם, אלא יש לבקבוק פקק נשלף. כנ"ל יוגורוטים שכוללים תוספות שונות. במקום שהם יהיו בנפרד, נבנתה אריזה שתהיה נוחה לצרכנים ותשלב את שניהם יחד תוך הפרדה ביניהם.


מה חשוב לבדוק בעת שמעצבים אריזה או מוצר? כמה נקודות למחשבה...

  • מי קהל היעד של המוצר. לקהל צעיר המוצר יעוצב בצורה שונה מלקהל מבוגר.
  • איזו תדמית נרצה שיהיה למוצר. שמרנית, צעירה, משפחתית, רעננה
  • האם נרצה שהאריזה תשמש את הצרכן גם אחרי שהוא יסיים את השימוש במוצר (בדרך כלל זה מקובל בבקבוקים וקופסאות)
  • האם המוצר מהווה חלק מקו מוצרים או מוצר בודד. במקרה והוא חלק מקו מוצרים, נרצה ליצור המשכיות או אחידות ביניהם.


אם קהל היעד לא יאהב את העיצוב המוצר, הוא לא ירגיש הזדהות איתו ויעדיף מוצר אחר. גם אם המוצר כשלעצמו לא פחות טוב. לא רק האיכות חשובה, אלא גם הנוחות והמראה
 




09/02/2013    המאמר עודכן בתאריך 09/02/2011    gdesigner.co.il
פורום עיצוב גרפי

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר gdesigner.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2019 gdesigner.co.il כל הזכויות שמורות
אתר גרפיקאים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום עיצוב גרפי
מחפשים מעצב מוצר מקצוען? דברו איתנו
אנחנו עובדים עם גרפיקאים מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!